19 жовтня 2012 р. набрав чинності наказ МОНмолодьспорту від 10.09.2012 № 986 «Про порядок проведення спеціальної перевірки відомостей щодо освіти, наявності наукового ступеня, вченого звання у осіб, які претендують на зайняття посад, пов’язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування». Наказ був розроблений на виконання Порядку організації проведення спеціальної перевірки відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов’язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого Указом Президента України від 25 січня 2012 року № 33.

(див. наказ Про проведення спеціальної перевірки на сайті МОНмолодьспорту)

Відповідно до Порядку проведення спеціальної перевірки, який затверджений даним наказом, перевірку відомостей щодо освіти, наявності наукового ступеня, вченого звання проводять управління освіти і науки обласних державних адміністрацій. Після того, як надходить запит від органу державної влади або органу місцевого самоврядування щодо перевірки наявності у кандидата освіти, наукового ступеня, вченого звання (запит має долучені копії письмової згоди кандидата на проведення спецперевірки, автобіографії, паспорта та документів про освіту, вчені звання, наукові ступені), ці уповноважені органи оформляють запит до відповідної навчальної установи.

Відповіді на листи від управлінь освіти і науки обласних адміністрацій щодо підтвердження освіти надають архіви навчальних установ. Впродовж одного дня (вся спеціальна перевірка проводиться протягом семи днів) архіви на основі документів, які зберігаються у їх фондах або тимчасово знаходяться у структурних підрозділах навчального закладу, мають підготувати архівну довідку та направити її за допомогою факсимільного зв’язку та поштою. У ній має бути зазначена запитувана інформація: серія та номер диплому, коли і ким виданий; реєстраційний номер диплома; спеціальність, рік вступу та рік закінчення вищого навчального закладу, форма навчання.